Ko izbirate obšolske in interesne dejavnosti, je pomembno, da si vzamete dovolj časa in pregledate vso pestro ponudbo, ki jo nudita šola in vaša občina. Mogoče po mnenju in izkušnjah vprašate tudi druge starše, katerih otroci so se že preizkusili v kateri izmed naštetih dejavnosti. Najpomembnejše pa je, da se z otrokom, preden ga vključite in vpišete v določeno dejavnost, iskreno pogovorite o njegovih željah, potencialih in ciljih. Vsekakor je prav, da pri otroku spodbujamo in razvijamo dejavnosti, v katerih je dober, samozavesten in suveren, predvsem pa tiste, ki se jih otrok veseli in so mu v spodbudo in ne v breme. Obšolske in interesne dejavnosti bi morale biti otroku v veselje in predstavljati čas, ki je namenjen njemu ter razvijanju njegovih sposobnosti in potencialov, hkrati pa bi morale biti samo za njegovo radost in dušo. Zato prisluhnite svojim malčkom in mladostnikom ter se pri odločitvi posvetujte z njim. Če boste dejavnost izbrali zgolj na podlagi lastnih ambicij in želja, ob tem pa boste prezrli otrokove želje, se boste spopadali z nejevoljo in uporom. Otrok bo imel odpor do vaj, treningov in udeležbe pri krožku ali dejavnosti, potem pa bo nastal začaran krog težav, ki jih boste le stežka rešili, ne da bi otroka na koncu izpisali iz dejavnosti. Sami najbolje poznate svojega otroka, zato tudi najbolje veste, koliko obšolske sprostitve in zaposlitve potrebuje, da ne bo preutrujen in da šolsko delo ne bo trpelo.
Mnenja strokovnjakov so večinoma enotna: dodatne dejavnosti so za otroke dobre in pozitivne, saj razvijajo njihove potenciale ter zapolnijo njihov prosti čas na kvaliteten in koristen način. Otroci z vključitvijo v različne obšolske dejavnosti pridobivajo nova znanja in kompetence, hkrati se naučijo novih pravil, se vključijo v določeno rutino in se pravilno psihomotorično in psihosocialno razvijajo. Vključitev v obšolske dejavnosti zanje pomeni tudi določeno mero odgovornosti, tako da se naučijo razporejati svoj prosti čas in se organizirati.

Kakšna pa so mnenja slovenskih učiteljev?
"Otrok naj sam izbere interesno dejavnost, naj v njej uživa in se uči ter se sprošča. Interesnih dejavnosti je dovolj takrat, ko ima otrok tudi čas za lenarjenje oziroma za to, da je sam s seboj," razlaga učiteljica zgodovine Anita Mirjanič. Da interesnih in obšolskih dejavnosti ne bi smelo biti preveč, se strinja tudi učiteljica Katja Polanc, ki pravi: "Sama sem zagovornica načela 'Manj je več', mislim pa, da je treba otroka, če si želi veliko interesnih dejavnosti in pri tem ni utrujen, pri odločitvi podpreti. Pomembno je, da je interesna dejavnost otroku všeč in v njej uživa. Ne zdi pa se mi prav, da mora otrok hoditi na več interesnih dejavnosti zaradi želje staršev." Temu pritrjuje tudi učiteljica slovenščine Janja Rostohar, ki pravi: "Zagotovo ni dobro preveč interesnih dejavnosti. Predvsem naj si jih otroci sami izberejo in v njih uživajo. Prevečkrat so interesne dejavnosti otrok nedoživete sanje njihovih staršev. Sama podpiram čim več gibanja in aktivnega preživljanja prostega časa."

Kaj pa storiti, ko otrok popusti v šoli in postane učno neuspešen? Katere 'navade' spremeniti, katere dodati?
"Danes je verjetno največja težava internet, ki je največji motilec pri učenju. Menim, da je treba otroku omejiti internet glede na priporočilo zdravnikov in psihologov ter povečati otrokovo športno aktivnost. Otroku predlagajte, naj se s prijatelji raje dobijo v živo, kot pa da 'visijo' na družbenih omrežjih," predlaga Polančeva. Da so pri učenju in utrjevanju snovi za otroka moteči predvsem telefoni in ostale elektronske naprave, pa pritrjuje tudi učiteljica Anita, ki pojasnjuje: "Osebno menim, da je časovna organizacija zelo pomembna – kdaj in kje ter seveda koliko časa se otrok uči. Vsak od nas ima nek svoj način in idealen je tisti, ki nam omogoča v kratkem času predelati veliko snovi. Vsekakor drži tudi rek, da vaja dela mojstra. Snov je torej treba večkrat utrditi. Motilce, telefon, televizijo ipd., je treba odstraniti, sicer se otrok težko osredotoči na učenje." Tudi učiteljica Janja potrjuje, da se ključ uspeha skriva v dobri organizaciji: "Ključna je organizacija časa. Otroku pomagamo izdelati urnik popoldanskih dejavnosti, povezanih s šolo. Otroci potrebujejo nadzor in veseli so, če se zanimamo za njihovo delo. Če je treba, pa seveda omejimo tudi prosti čas, namenjen uporabi različnih tehnologij. Sama ne zagovarjam tega, da se otrokom prepove obiskovanje popoldanskih interesnih dejavnosti, še posebej, če v njih uživajo. Prepričana sem, da otrok časa, ko bi moral biti pri neki dejavnosti, pa mu jo prepovemo, ne bo kvalitetno porabil za učenje."
Resnozabavna spletna učilnica 5ka, v kateri sodeluje 16 osnovnošolskih učiteljev! V preteklih dveh letih je epidemija močno vplivala tudi na osnovnošolce. Tako jim bo ostalo več časa za športne aktivnosti in druženje s prijatelji. Vsekakor pa je 5KA tudi zakladnica znanja, ki so ga odrasli že pozabili ali pobrkljali: »V čem je že razlika med stavkom in povedjo?« V preteklih mesecih je 16 učiteljev posnelo učni program devetletke v obliki od 3- do 15-minutnih filmčkov. 12 predmetov smo posneli v obliki več kot 1100 videov, ki smo jih naložili na VOYO in jih poimenovali 'resnozabavna spletna učilnica'. Vsebine 5ke bodo staršem in otrokom na VOYO na voljo kjer koli in kadar koli. Vsi pa se lahko poslovimo od stavka 'NE ZNAM'!
Učitelji opažajo, da so se v njihovem znanju pojavile velike vrzeli. Potrebno bo veliko truda, da jih zapolnijo ter nadgradijo in utrdijo znanje.
Zato staršem in otrokom na pomoč prihaja nova VOYO storitev, resnozabavna spletna učilnica, ki smo jo poimenovali 5KA. Z njo bodo otroci lažje, zabavneje in hitreje dopolnjevali ter utrjevali svoje znanje.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV