O tem, kako je epidemija v zadnjih dveh letih vplivala na raven znanja slovenskih učenk in učencev, smo se pogovarjali s slovenskimi učitelji. Razkrili so nam, da je epidemija med drugim povečala razlike med učenci – nekateri so namreč postali še uspešnejši, medtem ko so drugi precej nazadovali. Vsi skupaj pa so čutili posledice zaradi pomanjkanja druženja tako s sošolci in sošolkami kot z učitelji in učiteljicami.
Učitelj geografije, Jernej Jakob, ki poučuje na OŠ narodnega heroja Rajka v Hrastniku, je poudaril, da so se povečale predvsem razlike med uspešnimi in manj uspešnimi učenci. "Še večje posledice pa je epidemija pustila na fizični pripravljenosti otrok in njihovi socializaciji," je še dodal. Da je to posledica dejstva, da otroci doma niso imeli enakih možnosti za pridobivanje in utrjevanje znanja, se je strinjala tudi učiteljica Karmen Ležić z OŠ Gradec. "Elementarno znanje, poznavanje dejstev mogoče ne bo tako zelo pomanjkljivo, bosta pa pomanjkljiva proceduralno in problemsko znanje. Moja opažanja glede tega so različna. Medtem ko so eni delali tudi od doma in usvajali znanje, so imeli drugi težave, ker doma pač niso toliko disciplinirani, da bi veliko vadili matematiko. Imel pa sem tudi primere učencev, ki so celo napredovali, saj so v varnem zavetju doma samozavestneje poslušali učiteljevo razlago," je zaupal učitelj matematike Nermin Bajramović z OŠ narodnega heroja Rajka v Hrastniku.

Da v času epidemije in šolanja na daljavo niso imeli vsi otroci enakih možnosti, razmer in vsebin, se strinja tudi učiteljica Katja Polanc z OŠ Komenda Moste. "Vsak učitelj je predaval po svojih najboljših močeh, nekateri so se snemali, drugi pošiljali pisne predstavitve, razlago, saj smo bili tako rekoč vrženi v vodo in smo morali plavati. V drugem valu smo se že lepo organizirali in vsi poučevali s programom Teams, vendar je učencem motivacija iz dneva v dan padala. Veliko breme so morali nositi tudi starši, saj so bili vez med učenci in učitelji. Staršem, ki so prav tako delali na daljavo, otrokom ni uspelo nuditi toliko pomoči, kot bi je v šoli dobili od učiteljev," je povedala Polančeva. "Menim, da se je vpliv epidemije razlikoval pri vsakem posamezniku. Učno uspešnejši otroci, ki se brez težav samostojno spopadajo s šolskimi obveznostmi, so tudi v času epidemije brez težav nadaljevali šolsko delo. Nekateri so šolske obveznosti opravili v krajšem času in imeli posledično celo več prostega časa. Otroci, ki težje usvajajo novo snov in doma nimajo močne podpore staršev, ki bi jim lahko pomagali pri učenju, pa so se v tem času znašli v veliki stiski. Zaradi vedno večjega zaostanka in nerazumevanja snovi je padala tudi motivacija in znašli so se v začaranem krogu., Pri manj uspešnih učencih je bilo ob vrnitvi v šolo opaziti, da učno niso dovolj napredovali. Posledično so se pri nekaterih predmetih razlike med učenci žal še poglobile," pa se je strinjala tudi učiteljica Polona Nastran, ki poučuje angleški jezik na OŠ Polje.

"Ker sem optimistka, se bom najprej raje posvetila pozitivnim vplivom. Mislim, da so nekateri končno spoznali, da lahko tehnologija slabo vpliva na njihov razvoj in kakovost preživljanja prostega časa. Ugotovili so, kaj pomeni, če učitelja ni pri roki, da bi ga kaj vprašal, in nekateri so postali samostojnejši pri učenju. Okrepili so tudi prijateljstva med seboj. Slabi ali negativni vidiki pa so gotovo pomanjkanje učiteljeve razlage, manj socialnih stikov in zato slabši napredek na področju socialnih veščin, kar pa je bistvenega pomena, kadar so otroci v šolskem prostoru. Še veliko se morajo naučiti," pa je zaključila učiteljica Estera Popovič, ki deluje na OŠ Ljubljana Moste-Polje.
Ker se vsi učitelji in učiteljice strinjajo, da je epidemija skupaj z učenjem na daljavo privedla do določenih neželenih posledic, so se odločili, da otrokom olajšajo zadeve. Skupaj z ustvarjalci vsebin naročniškega videa VOYO so se združili v projektu 5KA. Tako bodo otroci lažje, zabavneje in hitreje dopolnjevali in utrjevali svoje znanje. In ravno zato, da bi ublažili razlike v znanju, ki so nastale med učenci osnovne šole, ter odpravili primanjkljaj, ki se je pokazal pri nekaterih učencih kot posledica daljšega šolanja na daljavo, je v preteklih mesecih kar 16 učiteljev stopilo skupaj in posnelo učni program devetletke v obliki od 3- do 15-minutnih filmčkov. 12 predmetov je bilo posnetih v obliki več kot 1100 videov, ki so naloženi na VOYO in poimenovani kot zabavnoresna spletna učilnica 5KA.
Učitelji, ki so jih izbrali, so strokovnjaki, ki svoj poklic jemljejo kot poslanstvo, v njem neskončno uživajo in svoje znanje z veseljem, nasmehom in smislom za humor delijo z otroki, ki bi radi na zabaven in spodbuden način utrjevali znanje, odkrivali nove podatke in razumeli šolsko učno snov. Vabljeni k ogledu vsebin, s katerimi si lahko tako otroci kot tudi starši osvežite spomin ter razširite svoje znanje in splošno razgledanost.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV