O vplivu tehnologije, spletnih in mobilnih aplikacij ter televizijskih učnih vsebin na otroke smo se pogovarjali z osnovnošolskimi učitelji in učiteljicami. Tehnologija in splet namreč ne pomenita nujno nekaj slabega in negativnega, kot si misli večina staršev, temveč je lahko za otroka tudi izjemno uporabna. Seveda pa moramo odrasli poskrbeti poskrbeti, da bo otrok uporabljal koristne učne vsebine in preverjene aplikacije, s katerimi lahko nadgrajuje svoje znanje in spretnosti, ter mu omogočiti, da bodo varno uporabljal in spremljal medijske vsebine tako na mobilniku kot na prenosniku ali po televiziji.
Več o nadzoru in varni uporabi televizijskih in spletnih vsebin za otroke si lahko preberete tukaj, pogovor s slovenskimi osnovnošolskimi učitelji pa v spodnjih vrsticah.
Dandanes obstaja veliko aplikacij in strani, na katerih lahko otroci na zabaven in zanimiv način dopolnijo svoje znanje. Kakšno je vaše mnenje o tovrstnem učenju?
"Sem za, vendar v zelo omejenem času. Sem zagovornik učenja v živo, učenja zunaj, v različnih življenjskih okoljih, in sem za pristno učenje, učenje od vrstnikov in z vrstniki ter za učenje med ljudmi," nam je zaupala Anja Frank, učiteljica angleščine. "Današnji otroci so drugačni, kot smo bili mi. Otroci so danes so že od malega bombardirani z informacijami, ki jih dobijo preko vseh mogočih IKT-naprav. Ti otroci potrebujejo veliko več dražljajev in za dopolnitev znanja je to že skoraj nujno, seveda pa ne sme biti tega preveč. Današnji otroci se prično hitro dolgočasiti, če jih ne animiraš dovolj, zato se moramo učitelji zelo potruditi, da pritegnemo zanimanje vseh," pa je dodala učiteljica kemije Katja Polanc. Da je pri uporabi tehnologije pomembna previdnost, pa se strinja tudi učitelj fizike Jaka Lipar, ki pravi, da je lahko učenje s spletnimi in televizijskimi aplikacijami imenitno, in ob tem dodaja, da meni, da ga otroci premalo izkoristijo. "Je pa naša naloga, da učencem tudi pojasnimo, da ni vse, kar piše na internetu, nujno resnica," je še opozoril.

Se vam zdi, da otroci, ki odraščajo v dobi tehnologije, morda celo lažje vpijajo znanje z ekrana kot pa iz knjig?
"Zagotovo. Tudi iz dobrega dokumentarnega filma se lahko otroci marsikaj naučijo, če se zavedajo, zakaj to gledajo in predvsem kaj gledati. Toda, kot sem povedala, skrbeti moramo za zdravo mero tako tehnoloških pripomočkov kot knjig," odgovarja učiteljica geografije Estera Popovič, medtem pa se njena kolegica Polančeva strinja in dodaja: "Verjetno res, saj današnji otroci ogromno vedo o vsem, mi pa smo bili omejeni le na informacije iz knjig oziroma na to, kar so nam povedali starši in učitelji." Učiteljica biologije Tina Fabijan pa ob tem opozarja: "Nekateri zagotovo, še vedno pa je kar nekaj takih, ki jim takšen način spoznavanja novih stvari ni tako blizu." Pri tem jim moramo biti v oporo in pomoč odrasli – tako učitelji kot tudi starši. Otrokom zato ne smemo povsem odrekati moderne tehnologije ter spletnih in televizijskih vsebin, saj jih na ta način ne bomo prav nič zaščitili, ker živijo in odraščajo v dobi tehnologije. Naša naloga je, da jih poučimo o njihovi varni uporabi ter o njihovih pasteh in prednostih. S primerno in zmerno uporabo bodo lahko namreč otroci veliko pridobili, se ogromno naučili, podprli svoja znanja in okrepili svoje miselne spretnosti. Na spletu so nam dosegljive marsikatere zanimive informacije, obnavljamo lahko učno snov, se učimo tujih jezikov, ustvarjamo kreativne izdelke, se učimo risanja, tehnik umetnosti in se navsezadnje tudi sprostimo in zabavamo.
Katere so prednosti spletnih ali televizijskih učnih vsebin za otroke?
"Otrok si lahko takšne vsebine predvaja, kadar želi ali kadar jih potrebuje. Zelo koristne se mi zdijo, kadar se učencu pri učenju neke snovi zatakne ali pa je mogoče manjkal pri razlagi neke snovi. Tako lahko to znanje dobi na drugačen način," nadaljuje Fabijanova. Učiteljica Estera pa pojasnjuje: "Spletne in televizijske vsebine učne vsebine otroku predstavijo na preprost in zanimiv način. 5ka zagotovo sodi med kvalitetne televizijske učne vsebe – otrok lahko brska, se zabava, pa se niti ne zaveda, da se hkrati uči. Učenje na tak način je torej zelo preprosto. Določene informacije si na ta način tudi lažje zapomnijo, saj so zanimive in zabavne. Niso tako resne kot v šoli." Frankova, učiteljica angleščine, pa k temu doda: "Prednost vidim v učenju tujega jezika. Takoj se opazi, kateri otroci veliko časa preživijo pred ekranom." To bo prav gotovo držalo. Se spomnite, kako so generacije pred leti ob uvedbi satelitske in kabelske televizije ter pridobitvi tujejezičnih otroških programov hitro usvojile nemški in angleški jezik? Že pred vstopom v šolo so otroci poznali vsaj osnove komunikacije v angleščini in nemščini, primorski otroci tudi v italijanščini. Spremljanje vsebin v tujih jezikih namreč pomaga pri razvijanju posluha za jezike, pri razumevanju in navsezadnje tudi govoru in izgovorjavi tujih besed. Iz prakse smo lahko ugotovili tudi, da so mladostniki, ki so spremljali tuje filme brez podnapisov, veliko lažje usvajali znanje tujega jezika in kasneje tudi bolj sproščeno in suvereno komunicirali v tujem jeziku.

O resnozabavni učilnici 5ka, v kateri sodeluje 16 osnovnošolskih učiteljev V preteklih dveh letih je epidemija močno vplivala tudi na osnovnošolce. Tako jim bo ostalo več časa za športne aktivnosti in druženje s prijatelji. Vsekakor pa je 5KA tudi zakladnica znanja, ki so ga odrasli že pozabili ali pobrkljali: »V čem je že razlika med stavkom in povedjo?« V preteklih mesecih je 16 učiteljev posnelo učni program devetletke v obliki od 3- do 15-minutnih filmčkov. 12 predmetov smo posneli v obliki več kot 1100 videov, ki smo jih naložili na VOYO in jih poimenovali 'resnozabavna spletna učilnica'. Vsebine 5ke bodo staršem in otrokom na VOYO na voljo kjer koli in kadar koli. Vsi pa se lahko poslovimo od stavka 'NE ZNAM'!
Učitelji opažajo, da so se v njihovem znanju pojavile velike vrzeli. Potrebno bo veliko truda, da jih zapolnijo ter nadgradijo in utrdijo znanje.
Zato staršem in otrokom na pomoč prihaja nova VOYO storitev, resnozabavna spletna učilnica, ki smo jo poimenovali 5KA. Z njo bodo otroci lažje, zabavneje in hitreje dopolnjevali ter utrjevali svoje znanje.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV