Zakaj ste se odločili za poklic učiteljice, kdaj ste začutili, da je to vaše poslanstvo? Kaj vam je opravljanje tega poklica prineslo?
Spomnim se, ko sva se s sestro igrali šolo. Vedno sem bila učiteljica, ona pa učenka. Že takrat sem to delo oboževala in vedela, da bom nekoč učiteljica. Opravljanje učiteljskega poklica mi je poleg občutka zadovoljstva ob napredku otrok prineslo tudi veliko samozavesti, prilagodljivosti in organiziranosti. V mojem življenju ima res velik pomen. V čast si štejem to, da lahko izobražujem in vzgajam male bistre učenjake, ki bodo kaj kmalu postali odrasli ljudje. Kakšne prihodnosti si želimo? Včasih se učitelji ne zavedamo, koliko je v naših rokah.
Kakšne so vaše dolžnosti vsak dan v šoli? Za kaj vse morate poskrbeti in kakšni so vaši odnosi z učenci?
Vsak dan moram imeti pripravljeno gradivo in načrt, kaj bomo z otroki počeli, katere cilje bomo uresničili. Vsekakor pa je moja dolžnost tudi zagotavljanje dobrega počutja otrok, vzpostavljanje discipline in seveda poučevanje. Z učenci imamo zelo odprt, zaupljiv in sproščen odnos - seveda ravno prav. Kdaj raje hodite v službo - ko ste sprejeti ali vam nekdo ves čas gleda pod prste in vas opozarja na napake? Kdaj ste bolj storilni? Tudi pri učencih je tako. Zato jih opogumljam in z njimi vzpostavljam prijeten odnos.
Kaj storite, kadar imate slab dan?
Odvisno od dneva. Včasih se odločim, da ne bo slab in enostavno ni. Včasih v razredu igram igralko in si predstavljam, da sem na odru z odlično publiko. Včasih pa enostavno otrokom povem, da imam slab dan, povem, kaj se mi je pripetilo. Učenci razumejo in tudi sami dodajo podobno izkušnjo.

Kako ravnate, če je v razredu kakšen živahnejši otrok? Ali pa če opazite, da je kateri izmed otrok v stiski?
V vsakem primeru otroka opogumljam. Živahnejši otrok dobi kakšno super odgovorno delo, ki ga zamoti, otroku v stiski pa velikokrat pomaga že topel objem. Vsekakor pa pogovor reši marsikaj.
Kako se lotiti medvrstniškega nasilja in na kakšen način ga odpraviti?
Najprej je potrebno ugotoviti, od kje nasilje izvira, kaj je vzrok. Vsekakor pa bodimo pozorni, da iščemo vzrok in ne osebo. Otroci se na okoliščine odzovejo glede na izkušnje in marsikdo (sploh mlajši) še sam ne ve, kaj je vzrok za nasilje. Takemu otroku ponudimo oporo, pridobimo zaupanje in vodimo pogovor.
So deklice praviloma mirnejše in učno uspešnejše od dečkov, ali je to mit, ki ne drži vedno?
Hehe, res je, to je mit. Tega ne bi posploševala.
Kaj želite otrokom dati za popotnico v življenju?
Otroke želim predvsem pripravljati na samostojnost. Želim jim predati vedenje, da lahko s svojimi mislimi spremenimo marsikaj - lahko smo bolj veseli, lahko smo še bolj pogumni ... Otrokom svetujem in jim pomagam pri reševanju konfliktov, pri uresničevanju idej. Vsekakor pa jih spodbujam tudi k strpnemu in sodelujočemu delovanju v družbi - dobro se z dobrim vrača.
Po čem želite, da bi se vas otroci pozneje v življenju spominjali?
Po tem, da sem verjela vanje. Da sem jim ponudila varno zavetje, ko so ga potrebovali in sem jim znala prisluhniti.
V minulem letu so se otroci več šolali od doma kot v šoli. Kaj lahko storijo starši, da otrokom takšen način šolanja olajšajo, če spet pride do tega? Na kaj vse morajo biti pozorni?
Verjamem v rutino, ki reši marsikatero zagato. Rutina otroku pomaga pri vsakodnevnih opravilih, daje mu občutek varnosti, saj ve, kaj določeni dejavnosti sledi. Rutina pa lahko reši tudi marsikateri prepir, saj jo starši naredijo skupaj z otrokom in tako tudi otrok nosi del odgovornosti.
Ali ste zagovornik tega, da otroku šolske obveznosti v največji meri prepustimo, ali je bolje, da mu pomagamo? V kolikšni meri?
Sem mnenja, da otrok šolske obveznosti dela sam in je za njih sam odgovoren. Vsekakor pa otroku damo vedeti, da smo tam in mu lahko pomagamo.
Dandanes obstaja veliko aplikacij in strani, na katerih lahko otroci na zabaven in zanimiv način dopolnijo svoje znanje. Kakšno je vaše mnenje o tovrstnem učenju?
Vsekakor pozitivno. Tudi sama se še zdaj učim na tak način. Iščem podatke, preučim njihovo kakovost in s tem pridobivam nova znanja. Pri straneh, ki jih uporabljajo otroci, pa je pomembno, da otroka naučimo in mu pomagamo informacije izbirati in filtrirati na kakovostne in nekakovostne.
Se vam zdi, da otroci, ki odraščajo v dobi tehnologije, lažje vpijajo znanje preko tehnologije kot iz knjig? Kakšne so prednosti spletnih ali televizijskih učnih vsebin za otroke?
Mogoče lažje, je pa prav, da jih spodbujamo in ponudimo oba načina. Prednost vidim pri hitrem "srkanju" podatkov, iskanju inovativnih pristopov učenja. Otroci lahko dobijo zanimive ideje.
Kako približati otroku predmet, ki ga ne veseli?
Najprej se je potrebno zavedati, da je vsakemu nekaj bolj in nekaj manj zanimivo. Pomembno je, da otroku povemo, da ga razumemo. Pogovarjajmo se z otrokom, mogoče lahko povemo svojo podobno prigodo - česa ne maramo in kako se s tem spopadamo. Povemo mu, da je kljub temu super, da prisluhne tudi stvarem, ki ga ne zanimajo, saj si tako širi svoje znanje, to pa mu lahko nevede pomaga pri ustvarjanju nečesa, kar ima rad.
Kako pomagati otroku, ki mu šola predstavlja stisko?
Najprej pridobimo otrokovo zaupanje. Če nam bo otrok zaupal in bo rad v naši družbi, mu tudi šola ne bo predstavljala take stiske. Vsekakor pa moramo otroka spodbujati in mu nuditi varno zavetje, če ga potrebuje.
Ali so za uspeh v življenju in karieri resnično potrebne le petke? Kaj ocene pomenijo osnovnošolskim otrokom in njihovim staršem? Kako jih vidite vi?
Niso potrebne same petke. Ocene otrokom in staršem v veliki meri predstavljajo stres. Vsak si želi biti uspešen. Kaj pa je uspeh? Veliko otrok je zelo uspešnih, saj so pokazali gromozanski napredek, a ocene tri niso presegli. Je zato otrok neuspešen? Nasprotno. Otrok je vztrajen in delaven.
Zakaj ste se odločili sodelovati v projektu 5ka?
V projekt 5ka sem se vključila zaradi novih izzivov. Rada nastopam in rada učim. Kako bi lahko zavrnila priložnost, da lahko to počnem skupaj?
Poziv, s katerim bi povabili starše in otroke k uporabi oz. ogledu 5ke?
Zabava in učenje,
dobro je življenje.
Stopi v šolo svojo,
oglej si jo na VOYO. O resnozabavni učilnici 5ka, v kateri sodeluje tudi učiteljica Nina Oblak: V preteklih dveh letih je epidemija močno vplivala tudi na osnovnošolce. Tako jim bo ostalo več časa za športne aktivnosti in druženje s prijatelji. Vsekakor pa je 5KA tudi zakladnica znanj, ki so jih odrasli že pozabili ali pobrkljali: »V čem je že razlika med stavkom in povedjo?« V preteklih mesecih je 16 učiteljev posnelo učni program devetletke v obliki 3- do 15-minutnih filmčkov. 12 predmetov smo posneli v obliki več kot 1100 videov, ki smo jih naložili na VOYO in jih poimenovali resnozabavna spletna učilnica. Staršem in otrokom tako na pomoč prihaja nova VOYO storitev, resnozabavna spletna učilnica, ki smo jo poimenovali 5KA. Z njo bodo otroci lažje, zabavneje in hitreje dopolnjevali ter utrjevali svoje znanje. Tako jim bo ostalo več časa za športne aktivnosti in druženje s prijatelji. Vsebine 5ke bodo staršem in otrokom na VOYO na voljo kjer koli in kadar koli. Vsi pa se lahko poslovimo od stavka – NE ZNAM!
Učitelji opažajo, da so se v njihovem znanju pojavile velike vrzeli. Potrebno bo veliko truda, da jih zapolnijo, nadgradijo in utrdijo.
Zato staršem in otrokom na pomoč prihaja nova VOYO storitev, resnozabavna spletna učilnica, ki smo jo poimenovali 5KA. Z njo bodo otroci lažje, zabavneje in hitreje dopolnjevali ter utrjevali svoje znanje.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV