Sicer poznamo več modelov delitve učnih stilov, kot sta na primer Kolbov model izkustvenega učenja ter Honeyjev in Mumfordov model učnih stilov, a pri nas najpogosteje uporabljamo delitev po metodi VAK ali po metodi VARK. Kratico VAK je s svojimi sodelavci oblikoval Walter Burke Barbe, črke pa označujejo vizualni oz. vidni tip, avditivni oz. slušni tip in kinestetični oz. gibalni učni stil. Neil Fleming je ta model še malce dopolnil in mu dodal še bralno-pisni tip, ki se po njegovem mnenju razlikuje od vizualnega učnega tipa. V nadaljevanju se bomo osredotočili na najbolj uveljavljen model, to pa je že omenjena delitev po VAK metodi.
Vizualni učni tip
Sem spadajo učenci, katerih dominantno čutilo so oči. Večinoma so to otroci, ki radi berejo, so dobri v črkovanju, imajo lepo pisavo, pogosto uporabljajo miselne vzorce in barve, zapisano pa si še lažje zapomnijo s podčrtavanjem besedila. Taki učenci so dobro organizirani, večina med njimi si pred učenjem najprej uredi in pripravi svoj delovni kotiček.
Pri pouku se veliko naučijo, če učitelj uporablja žive barve in simbole, predvaja video posnetke ali kaže slike. Dobro deluje tudi, kadar učitelj na tablo zapisuje le ključne besede in jih med seboj povezuje. Ustnim navodilom težje sledijo, trušč in ropot pa hitro prekineta njihovo koncentracijo. Pri ljudeh si lažje zapomnijo obraze kot imena, v skupinah pa raje sodelujejo le kot opazovalci.

Avditivni oz. slušni učni tip
To so učenci, katerih dominantno čutilo so ušesa in ki si največ informacij zapomnijo s poslušanjem. Da bi videno ali prebrano razumeli, morajo imeti priložnost, da o temi govorijo oz. pripovedujejo, zato jih pogosto zalotimo med tihim branjem ali glasnim ponavljanjem.
Pri pouku ti učenci dane naloge radi predebatirajo s sošolci. Dobro se odrežejo pri ustnem ocenjevanju in ustnih predstavitvah, na ocenjevanja pa se pripravijo z glasnim ponavljanjem snovi ali razlaganjem snovi sošolcem. Na splošno gre za družabne osebe, ki rade klepetajo in spoznavajo nove ljudi, katerih imena si brez problema hitro zapomnijo.

Kinestetični oz. gibalni učni stil
Zanje je značilno, da se najučinkoviteje učijo tako, da predmete tipajo ali z njimi kaj počnejo. Med učenjem se pogosto zibajo ali hodijo po prostoru. Na mestu težko zdržijo dolgo časa, zato potrebujejo veliko odmorov ali sprememb dejavnosti.
Učno snov si običajno izpisujejo, radi izdelujejo makete, sodelujejo v igrah vlog, poskusih, igrah in drugih dejavnostih. Zanje je značilna dobra koordinacija, imajo veliko energije, zato so pogosto označeni za hiperaktivne.

Učitelji morajo biti ob pripravljanju učnega načrta pozorni na vse učne stile in vključiti dejavnosti, ki pritegnejo vse tri tipe učencev. Razlaga vsake snovi bi torej morala vsebovati učiteljevo ustno razlago v kombinaciji z aktivnostmi, v katerih bi učenci lahko prisluhnili drug drugemu ter delili svoje izkušnje in mnenja s skupino. Učna ura mora vsebovati tudi slikovno gradivo v obliki fotografij ali video posnetkov, prav tako pa mora učitelj med razlago uporabljati veliko barv, kretenj in ključnih besed.
Z novim šolskim letom se portal IzziRokus, ki ga učencem in učiteljem ponujata založbi Rokus Klett in Modrijan izobraževanje, partnersko povezuje z "resnozabavno" spletno učilnico 5KA na VOYO. Osnovnošolci in starši imajo tako na voljo kar dve odlični poti do boljših ocen v šoli – portal IzziRokus z bogato zbirko atraktivnih interaktivnih učnih elementov in spletno učilnico 5KA z več kot 1200 poučnimi in zabavnimi filmčki, ki jih je odpredavalo 16 učiteljev in z njimi predelalo 12 osnovnošolskih predmetov ter tako šolarjem na zanimiv način približalo šolsko snov.
Portal IzziRokus ponuja interaktivna učna gradiva za več predmetov, ki besedilo obsežno dopolnjujejo in nadgrajujejo s kratkimi izobraževalnimi filmi uglednih svetovnih ponudnikov, animacijami ter kratkočasnimi interaktivnimi nalogami več vrst.
5KA na VOYO ponuja bogat nabor "zabavnoresnih" izobraževalnih filmčkov za osnovnošolce, ki so nastali v sodelovanju z učitelji praktiki. Učitelji v spletni učilnici snov razlagajo na razumljiv in zabaven način, zato je učenje še bolj zanimivo za današnje generacije.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV