cestnega

Kdaj lahko otrok samostojno kolesari?
Velika večina otrok se rada vozi s kolesi in kolesarjenje je priljubljena dejavnost številnih slovenskih družin. Ali veste, do katere starosti je obvezna kolesarska čelada in ali jo mora imeti tudi malček v kolesarskem sedežu? Pa kako mora biti opremljeno kolo in kdaj lahko mladoletnik samostojno kolesari po cesti?

Ali naši otroci varno kolesarijo?
Starše vedno skrbi, ko se otrok odpravi po naselju s kolesom, ko gre na tak način v šolo. Toda naši šolarji pridobivajo znanje, tako da ste lahko povsem mirni. Tudi letos se je namreč 90 osnovnih šol pridružilo projektu Varno na kolesu.

Ta posnetek je pretresel številne starše
"Nikoli ne bi verjel, če se ne bi zgodilo pred mojimi očmi," je zapisal nič hudega sluteči voznik, potem ko je posnel dogodek, ki se ne bi smel zgoditi. Poglejte, zakaj mora biti varnost otroka vedno na prvem mestu!

Poskrbimo, da se bodo otroci varno peljali s kolesom
Otroci se začnejo zelo zgodaj voziti s kolesom, zato je prav, da vedo, kako se morajo vesti v prometu. Vseslovenski program Varno na kolesu že šest let skrbi, da šolarji poznajo prometne predpise. Ob koncu akcije vsako leto razglasijo zmagovalno šolo tega programa.

Kdaj gre lahko otrok sam v šolo?
Otroci se ob polnih šolskih torbah že miselno pripravljajo, da se bodo septembra poslovili od počitnic in spet prestopili prag šole. Medtem pa starši tuhtajo, ali naj letos otroka pustijo samega v šolo ali še vedno potrebuje spremstvo. Sprašujejo se, ali je njegova šolska pot dovolj varna.

Za večjo varnost otrok v prometu z učenjem in osveščanjem
Zavod Varna pot bo do konca septembra, ko se na cestah poveča število otrok, pred trgovinami Lidl v desetih slovenskih krajih organiziral preventivno-izobraževalne delavnice za otroke. Z njimi najmlajše učijo, kako ravnati v prometu, česa se izogibati in kakšne so lahko posledice nepravilnega ravnanja.

Skoraj tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila, čelado pa uporabljajo večinoma le otroci
Do 28. maja poteka preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev, ki jo vodi agencija za varnost prometa v sodelovanju s policijo. Kolesarji so namreč ranljivejši udeleženci v prometu, opazovanje kolesarjev lansko leto pa je razkrilo, da skoraj tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila.

Za večjo varnost kolesarjev
16. 5. se je začela nacionalna preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev. Lani je na slovenskih cestah umrlo 14 kolesarjev, kažejo podatki Agencije za varnost prometa RS. Najpogostejši vzroki prometnih nesreč kolesarjev so neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti ter nepravilna stran in smer vožnje.

Nepravilnosti pri prevozih otrok
Policisti med šolskimi počitnicami, ko številna društva pripravljajo različne dejavnosti za otroke, preverjajo tudi varnost pri njihovih skupinskih prevozih. Novomeški policisti, ki so pred dnevi odkrili dva primera nepravilnega prevoza otrok, starše opozarjajo, naj se prepričajo, kako je pri prevozih poskrbljeno za varnost njihovih otrok.

Dokazov o negativnih učinkih je vse več
Zadnjo sredo v aprilu obeležujemo mednarodni dan ozaveščanja o hrupu, ki letos poteka pod geslom Brez hrupa živimo bolje. Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje opozarjajo na velik pomen mirnih območij v naravnem in urbanem okolju. Sprehodi in rekreacija v takem okolju so pomembni za sprostitev in obnovitev telesnih funkcij oziroma za zdravje.

Slovenija: Kakšno je dejansko stanje v vrtcih?
Ob današnjem mednarodnem dnevu ozaveščanja o hrupu na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) opozarjajo, da hrup v vrtcih med drugim vpliva na otrokov jezikovni razvoj in učenje, povzroča pa tudi stres ter občutek nemoči. Mnogi vzgojitelji in vzgojiteljice v slovenskih vrtcih menijo, da zvočno okolje v njihovih vrtcih ni najboljše.

Tragične posledice neodgovornega dejanja
V avtomobilu morajo vsi uporabljati varnostni pas, tudi otroci. Mlajši morajo seveda sedeti v avtosedežu, prilagojenemu njihovi teži in starosti, starejši pa morajo biti tako kot odrasli privezani z varnostnim pasom. Toda še vedno je veliko staršev, ki kršijo to pravilo …

6 obveznih pravil za varno kolesarjenje
Ves čas seveda ne morete imeti otrok na očeh, počasi odraščajo in kmalu bodo popoldneve na igrišču želeli preživeti brez vas, v družbi prijateljev. Če se tja odpravijo s kolesom, je dobro, da jih podučite, kaj vse morajo upoštevati, da ne pride do nesreče. Prav tako morate nekaj dejstev upoštevati tudi vi kot starši!

Otrok kot kolesar v prometu
Mnogi otroci se v šolo vozijo s kolesom. Nekateri imajo zelo blizu, drugi se več minut peljejo po kolesarski stezi ob prometni cesti, prečkajo zebro, morajo upoštevati semaforsko usmerjanje prometa ali so sami del javnega prometa in vozijo po cesti ob robniku. Starši se sprašujejo, ali naj svojemu šolarju sploh dovolijo, da se vozi v šolo brez njihovega spremstva, kdaj je za to dovolj star in kdaj ima pravico opraviti kolesarski izpit.

Ko starši vozijo otroka na kolesu …
Starši imajo možnost na kolesu voziti otroka na posebnem sedežu. Do katerega leta otrokove starosti pa to lahko počnejo? Je to zakonsko določeno ali velja samo splošno pravilo?

Nepritrjena košara ni avtosedež!
Zasledili smo, da nekateri starši uporabljajo za prevoz dojenčkov v avtomobilu košare, in ne ustreznih otroških sedežev. Kakšne so lahko posledice takšnega ravnanja in v katerih primerih se starši lahko odločijo za nakup košare v te namene, nam je pojasnil France Kmetič z AMZS.

Kdaj je otrok sposoben za samostojno kolesarjenje v prometu?
Mnogi starši se sprašujejo, kdaj je njihov otrok dovolj star, da se samostojno vozi po kolesarski stezi. Je to z odstranitvijo pomožnih koleščkov, z vstopom v šolo? Zakon o varnosti cestnega prometa pravi, da šele osemletnik, ki samostojno vozi kolo, sodi v promet na cesti.

Vozite prevelikega otroka na kolesu?
Starši imajo možnost na kolesu voziti otroka na posebnem sedežu. Toda to počnejo tudi pozneje, ko je otrok prevelik in pretežek zanj. Ne da zaradi tega lahko tudi padete, s tem tudi kršite zakon o varnosti cestnega prometa.

Za neuporabo kolesarske čelade 120 evrov kazni!
Od prvega julija je sprejeta nova prometna zakonodaja, ki za najhujše prekrške predvideva večje kazni od sedanjih. Kakšne so novosti v zakonu in spremembe v višinah kazni za kršitelje predpisov, ki skrbijo za prometno varnost otrok?

Najnovejši test otroških varnostnih sedežev
Kako pomembno je dosledno pripenjanje otrok v varnostne sedeže, ne moremo nikoli dovolj poudariti. A odgovorni moramo biti tudi pri njihovi izbiri. AMZS je tokrat testiral 30 sedežev in pri tem izpostavil nekatere njihove lastnosti.

VIDEO: To se zgodi, če otrok v avtu ni pripet
Za skrbne starše uporaba otroških varnostnih sedežev ni več vprašanje. A Policija je v prejšnejm letu zabeležila kar 1970 primerov vožnje, med katero otroci niso bili ustrezno zavarovani z zadrževalnim sistemom. Kar je 1970 primerov preveč.

Novi zakon o otroških varnostnih sedežih
Si zaradi njih kdaj belite glavo? Kako tudi ne, ko pa so v osnovi določeni glede na otrokovo težo, zaradi česar je bilo včasih pri izbiri med starostjo in velikostjo težko najti srednjo pot. Novi zakon, ki za osnovno merilo pomembnosti šteje otrokovo višino, rešuje marsikatero težavo.

VIDEO: Kovinska štorklja, ki rešuje dojenčke
Helikopterska štorklja je vzdevek helikopterja Letalske policije, ki že več let prevaža nedonošenčke in bolne otroke. Letos so prvič pripravili srečanje za vse, ki jim je ta kovinska štorklja rešila življenje.

Preprečujmo poškodbe pri otrocih!
Med poškodbami so za dojenčke in majhne otroke najpogosteje usodne zadušitve s hrano ali drobnimi predmeti, najpogostejši razlog umrljivosti otrok pa so prometne nezgode.

Na daljšo vožnjo z avtom
Daljše vožnje z avtomobilom niso več vezane le na poletne počitnice. Družine se na izlete ali na obiske k oddaljenim sorodnikom odpravljajo tudi med letom. Kako čim mirneje prestati daljšo vožnjo, če otroku ni najbolj všeč?