
V prvem razredu so se otroci lahko še zelo veliko igrali, le občasno so se morali naučiti pesmico, narisati risbico, izrezati in nalepiti slike. Drugi razred je za mnoge težek korak, saj že v prvih urah izvejo, da morajo s starši vsak dan branje vaditi približno deset minut. Prav tako vse domače naloge ne uspejo narediti v podaljšanem bivanju in jo morajo napisati doma. Kako jim lahko kot starši omogočite, da se bodo s spremembo čim lažje soočili? Kako jih lahko pripravite do tega, da bodo večkrat brali in da bodo ob tem preprosto uživali? Kako brez prigovarjanja, prosjačenja šolarja spraviti k pisanju domače naloge?
Branje je ključ do uspeha ...
Elizabeth Pantley, ki je napisala priročnik za starše in vzgojitelje, poudarja, da je branje ključ do uspeha pri vseh predmetih. Predlaga, da svojim otrokom izberete za prvo branje takšne knjige, ki imajo zanimivo tematiko, ki pišejo o otrokovih najljubših konjičkih, živalih, pravljičnih junakih. Kup knjig mu lahko postavite na mizo ali pa ustvarite knjižni kotiček, v katerem se bo počutil udobno. Seveda mu po prvih poskusih ne bo šlo gladko, tekoče branje pride z veliko vaje, zato ga iz dneva v dan bolj spodbujajte. Za pravo bralno vzdušje mu kupite manjšo svetilko, reflektor, ki ga bo lahko usmeril v knjigo, prodajajo pa se tudi zelo zanimive lučke, ki jih lahko pripne kar na list. Tudi kakšno zanimivo, barvito knjižno kazalo bo pripomoglo k večji navdušenosti nad knjigami.
Ker smo v dobi tehnike, se lahko branje vadi tudi s prebiranjem navodil pri računalniški igri, sestavljanju kock, različnih predmetov ...
Predlaga, da zabojček s knjigami ali revijami položite poleg kuhinjske mize, saj številni otroci radi berejo med malico.
Ne prenehajte z večernim obredom – pravljico pred spanjem, ki otroka pomiri in počasi odpelje v svet sanj. Mnogi starši naredijo napako in s tem prekinejo, ko otrok sam usvoji branje. Potrudite se, da se boste zdaj še bolj vživeli v knjige in jih radovednežu brali s poudarjenim tonom, dvigovanjem glasu na pravem mestu v povedi.
Domača naloga vedno ob istem času!
Otrok naj bi vedno delal domačo nalogo ob istem času. Seveda je to težko izvedljivo, saj ima včasih popoldne še interesne dejavnosti, zato naj ima v rezervi še eno stalno uro pisanja le-teh. Prav tako na pripravljenost do tega vpliva učno okolje. Dobro je, če ima svojo pisalno mizo ali učni kotiček. Če nimate te možnosti, pospravite kuhinjsko mizo ali pult in šolarju omogočite, da natančno reši račune, napiše kratek spis, nariše zahtevano … Poskušajte med tem zamotiti druge otroke, njegove brate in sestre, kajti najbolj se bo skoncentriral v miru. Res pa je, da so nekateri uspešnejši ob poslušanju tihe glasbe.
Elizabeth Pantley pravi, da je ključnega pomena naslednje: ''Otrok naj bo sam odgovoren za domačo nalogo. Razumeti mora, da je to njegovo delo in prednostna dolžnost. Vaša naloga je ustvariti okolje, kjer bo lahko uspešno delal, ter delo nadzorovati. Ne vmešavajte se preveč, saj bo nosil toliko manj odgovornosti, kolikor več je boste prevzeli vi.''
Prav tako v primeru pisanja domačih nalog ni smotrno nagrajevanje ali kaznovanje, saj otrok lahko zelo kmalu oceni, da mu kazen ni prehuda ali nagrada preveč mamljiva in pač ne bo opravil potrebnega dela za šolo. Otrok se mora zavedeti, da tudi to sodi k učnemu procesu, čeprav se ne dogaja v učilnici.

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV