Bibaleze.si

Na katerem mestu je med državami Slovenija glede izobraževanja?

STA/N. K.

Malček

0
30. 10. 2018 10.07

Slovenija se je glede na raziskavo o enakosti v izobraževanju otrok v 41 gospodarsko najrazvitejših državah sveta, ki jo je opravil Sklad Združenih narodov za otroke (Unicef), uvrstila na deseto mesto. Poročilo ugotavlja, da je zagotavljanje enakosti v izobraževanju v veliki meri odvisno predvsem od izobraževalnih politik države.

Šolar

V raziskavo je vključenih 41 najrazvitejših držav Evropske unije in države članice Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD). Najvišjo enakost v izobraževanju otrokom med njimi nudita Latvija in Irska, sledita pa jima Španija in Danska, so sporočili iz slovenske podružnice Unicefa.

Šolar
ŠolarFOTO: Profimedia

Organizacija je v raziskavi upoštevala zagotavljanje enakosti v izobraževanju otrok v treh obdobjih - v predšolskem, osnovnošolskem in srednješolskem obdobju. (Ne)enakost v predšolskem obdobju so ocenjevali z odstotkom otrok, starih od štiri do pet let, ki so vključeni v predšolsko vzgojo. Kot kazalnik (ne)enakosti v osnovnošolskem in srednješolskem obdobju so beležili razliko med učenci z najboljšimi in najslabšimi rezultati pri ocenjevanju bralnih zmožnosti.

Poročilo kaže, da je v vseh 41 gospodarsko najrazvitejših državah sveta v predšolsko vzgojo vključenih najmanj 90 odstotkov otrok, v 13 državah pa nad 99 odstotkov otrok. V Sloveniji je v predšolsko vzgojo vključenih 94 odstotkov štiri- in petletnikov, zato se je država v tej kategoriji uvrstila na 28. mesto.

Med osnovnošolskimi otroki, starimi deset let, se pojavljajo velike razlike v bralnih zmožnostih, še ugotavlja poročilo. Slovenija se je glede na razlike v bralnih zmožnostih med otroki uvrstila na 17. mesto, te razlike pa so najmanjše na Nizozemskem.

Velike razlike v bralnih zmožnostih se sicer pojavljajo tudi pri dijakih. Slovenija se je v tej kategoriji uvrstila na deseto mesto, najmanjše razlike pa so zabeležili v Latviji, Španiji in na Irskem.

Na izobraževanje otrok v razvitih državah sicer pomembno vplivajo tudi socialno-demografski dejavniki. Med drugim so deklice ter otroci staršev z visokokvalificiranimi poklici bolj bralno pismeni. Na uspeh otrok vpliva tudi njihov migracijski status - otroci prve generacije migrantov namreč dosegajo slabše rezultate od otrok, ki nimajo migrantskega ozadja.

Unicef je ob poročilu izdal splošna priporočila državam za zmanjševanje neenakosti v izobraževanju otrok. Med drugim izpostavlja zagotavljanje dostopa do kakovostnega izobraževanja v zgodnjem otroštvu za vse otroke, odpravo razlik, povezanih s spolom, ter zmanjšanje vpliva socialno-ekonomskih neenakosti z ukrepi družinskih politik ter uvajanjem kakovostnih in dostopnih javnih storitev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Bibaleze
Bibaleze
SLEDI NAM:
Bibaleze.si
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2024, Bibaleze.si, Vse pravice pridržane Verzija: 863