Pogosto lahko slišimo, kako je v sodobnem starševstvu praksa otroka vpisati v več obšolskih dejavnosti hkrati in ga čim bolj zaposliti tako med tednom kot med vikendi. A ob tem se postavlja vprašanje, koliko dejavnosti je preveč in kdaj ima otrok čas za igro in počitek? Predvsem pa za izjemno koristen dolgčas, v katerem razvija svojo kreativno plat, domišljijo, sposobnosti in talente.
Dr. Ranko Rajović pogosto v medijih govori o vzgoji otroka, motoriki, pa tudi o nadarjenih otrocih. Nekoč je za tuje medije tako izjavil, da nadarjeni otroci niso tisti, ki hodijo na pet dejavnosti hkrati, ampak tisti, ki se v prostem času veliko igrajo. Zelo pomembno pa je, da starši znamo prepoznati otrokovo nadarjenost in zanimanje za določeno področje, ter ga usmerimo v tisto, kar mu je zares všeč.

Na vprašanje, kako prepoznati talent pri otroku, dr. Rajović odgovarja: "Včasih je težko oceniti, na katerem področju je otrok nadarjen. Takrat morajo starši začutiti otroka. Če na primer otrok kar naprej prosi, da bi šel v park in igral nogomet ali pa hčerka izjemno rad pleše, mu to omogočite. Majhni otroci recimo obožujejo dinozavre. Zelo pomembno je, da otroci veliko razmišljajo v ranem otroštvu. In v primeru da so v obdobju, ko so navdušeni nad dinozavri, jim lahko torej kupimo slikanice, otroške enciklopedije, posterje in sličice, ki jih bo lahko lepil, pobarvanke ... preko dinozavrov in igre pa se bo potem otrok naprej učil o celinah, na katerih so živeli, kako so se imenovali, kateri so bili rastlinojedi in kateri mesojedi itd. Na ta način bodo izvedeli veliko novih stvari. Otroka lahko navdušijo tudi zgodovina, zgodovinski filmi. Vi pa ste tam zato, da otroku prisluhnete. Otroka lahko navdušuje tudi risanje, zato ga peljite na tečaj risanja. Starši morajo prepoznati otrokove potrebe, kaj ima otrok rad. Lahko mu predstavimo učenje različnih koristnih stvari, jezika, igranja inštrumentov in potem vidimo, kaj od tega mu je všeč. Če mu nekaj ni všeč, mu tega nikar ne vsiljujte."
Na vprašanje, kaj se zgodi z otrokom, ki ima preveč dejavnosti izven šole, pa tudi, kako tvegano je, da starš otroka sili v nekaj, kar mu ni všeč: "Tak otrok lahko postane depresiven, nič več mu ne bo všeč. V trenutku, ko starši opazijo, da ima otrok popolnoma izgubljen fokus, je treba postaviti nova pravila, predvsem pa meje. Ko vidimo, kaj otrok resnično želi, ga v to tudi usmerjajmo. Nikar pa ga ne vodimo avtomatsko kot robota, na eno, drugo, tretjo dejavnost. Iz vsega skupaj na koncu ne bo nič."
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV