Naj se še tako trudimo pred zimo okrepiti svoj imunski sistem in imunski sistem svojih otrok, to žal ni zagotovilo, da ne bomo zboleli. Ko se namreč virusi in bakterije odpravijo na pohod, se jim je izjemno težko izogniti. Tudi letošnja zima ni nobena izjema!
Kot nam je zaupala diplomirana medicinska sestra Andreja Gerl, zaposlena v ambulanti za nujno medicinsko pomoč, so bile letos v začetku zime pogoste zlasti atipične pljučnice. Ko se je že zdelo, da je največji val bolezni mimo, so virusi ponovno napadli. Sedaj je v porastu gripa, beleži se tudi porast okužb z RSV oziroma z respiratornim sincicijskim virusom, ki je pri dojenčkih in malčkih najpogostejši povzročitelj bronhiolitisa.
Ob vsesplošnem kihanju, kašljanju in smrkanju je pogosto težko določiti mejo, kdaj je otrok bolan in ni več priporočljivo, da bi šel v vrtec oziroma šolo. Ta meja je pogosto res zabrisana, se strinja tudi sogovornica in dodaja, da imamo starši različna merila, kdaj otroka še odpeljemo v vrtec.
Vseeno pa menim, da mora otrok ostati doma, kadar ima močan in pogost (suh ali moker) kašelj, če je ta kašelj lajajoč ali ima otrok izražen dihalni napor. Prav tako naj otrok ostane doma, če je njegov izcedek iz nosu gost in zelenkast. Otroka ne peljemo v vrtec, če toži za bolečinami ali je bolj utrujen, brezvoljen kot ponavadi, poudarja Gerlova.
Kdaj obiskati zdravnika?
Če imate možnost, je torej otroka najbolje zadržati doma že ob prvih znakih bolezni, saj na ta način preprečite, da bi se bolezen širila na zdrave otroke v vrtcu oziroma šoli. Seveda to ne pomeni, da je treba nemudoma obiskati tudi pediatra, saj določena stanja zahtevajo le nekaj dni počitka in zdravila brez recepta. Kdaj pa je vendarle pametno poiskati zdravniško pomoč?

Vsekakor naj starši z otrokom obiščejo (ali pokličejo) pediatra, če se pri otroku pojavi lajajoč kašelj, ki se ne umiri, če opazijo, da ima otrok izražen dihalni napor, če otrok začne zavračati hrano in pijačo in ob tem postane pretirano zaspan, celo odsoten, svetuje sogovornica. Pomembno je, da starši zaupate svoji presoji, saj ste ravno vi tisti, ki najbolje poznate svojega otroka.
Enako velja tudi za odrasle. Slabo počutje, smrkanje, kašljanje in dihalni napor morda res niso življenjsko ogrožujoča stanja, a kljub temu ni dobro, da taki hodimo v službo, saj lahko okužimo sodelavce in stranke ter s tem naredimo več škode kot koristi. Res je sicer, da gre morda le za prehlad, a pomembno je, da znamo prisluhniti svojemu telesu in mu zagotoviti počitek, ko ga potrebuje.
Kako do posveta z zdravnikom kljub polnim čakalnicam?
Če simptomi niso preveč izraziti, se je bolje izogniti natrpanim čakalnicam v zdravstvenih ambulantah, saj je večja verjetnost, da se okužite z drugimi boleznimi in jih prenesete tudi na otroke. Zavarovanje Specialisti z Asistenco zavarovalnice Generali vam nudi takojšen video posvet z osebnim zdravnikom Halo Doktor, ki vam lahko na podlagi pogovora predlaga različne ukrepe za izboljšanje stanja ali pa vam predpiše napotilo za nadaljnje preiskave oziroma specialistični pregled.
Video posvet s splošnim zdravnikom je zavarovancem, od 16. leta dalje, dostopen takoj, običajno že v 15 minutah. Če želite, pa se za telefonski klic ali videoklic z osebnim zdravnikom lahko naročite v terminu, ki vam ustreza. To pomeni, da se vam ni treba drenjati v polni čakalnici bolnih ljudi, temveč posvet opravite v udobju doma, kar je vsekakor pomembna prednost – še posebej za bolnika.
Za mlajše od 16 let lahko starši oziroma skrbniki na svojem uporabniškem računu aplikacije Halo Doktor registrirajo svojega otroka/otroke za pregled pri pediatru s klikom na ikono PEDIATER. Otrok mora pri tem imeti sklenjeno svoje zavarovanje. Čakalna doba je praviloma 1–3 dni, vendar je termin lahko na voljo tudi že isti dan. Ta storitev je primerna za nenujna stanja ali dodatna pojasnila.

Izognite se dolgim čakalnim vrstam
Storitev Halo Doktor je del celovitega dodatnega zdravstvenega zavarovanja Specialisti z asistenco, ki vam poleg takojšnjega dostopa do osebnega zdravnika na daljavo nudi tudi hiter dostop do specialista, rehabilitacije, izbranih operacij, drugega zdravniškega mnenja, preventivnih pregledov in preiskav ter asistenčnih storitev, ki vas usmerjajo v procesu zdravljenja
Na ta način lahko sebi in svojim najdražjim zagotovite zgodnje odkrivanje sprememb zdravstvenega stanja, hitro zdravljenje ter preprečevanje nadaljnjega razvoja bolezni. Gre za izjemno pomembne prednosti, sploh če upoštevamo dolge čakalne vrste na specialistične preglede, ki smo jim priča v javnem zdravstvu.
15-mesečna malčica bi morala na pregled pri kardiologu čakati 6 mesecev
Predstavljajte si denimo, da vaš otrok potrebuje pomoč specialista, ki pa jo lahko dobi šele čez več tednov, morda celo mesecev. Kot denimo 15-mesečna Erika, pri kateri je pediater med zdravniškim pregledom zaznal rahel šum na srcu in izdal napotnico za specialistični pregled pri kardiologu s stopnjo nujnosti redno. Ko jo je mama želela naročiti na pregled, so ji v bolnišnici dejali, da je čakalna doba 6 mesecev!
Na srečo je imela Erika sklenjeno zavarovanje Specialisti z asistenco, zato je bila na vrsti že čez 10 dni – in to pri specialistu pediatrične kardiologije. Pri zavarovalnici Generali v okviru zavarovanja Specialisti z asistenco vedno ponudijo najprimernejšega strokovnjaka za zdravstvene težave zavarovanca.
Celovita zdravstvena zaščita za vso družino
Zavarovanje Specialisti z asistenco je torej izjemna naložba v kakovostno življenje. Namenjeno je vsem od 1. do 85. leta starosti, izbirate pa lahko med že sestavljenimi paketi ali sestavite svoj paket kritij.
Otroci in mladi lahko izberejo paket NEZGODNI, namenjen osebam od 1. do 30. leta, ki zagotavlja hiter dostop do specialista, drugo zdravniško mnenje, storitev Halo Doktor, operacije, rehabilitacije ter asistenčne storitve v primeru nezgode. Vsi starši še kako dobro vemo, da ta nikoli ne počiva, pa naj gre za mlade športne talente ali živahne otroke, ki kar prekipevajo od življenjske energije. Pomembno je, da jim pustimo uživati v trenutku in živeti na polno, a smo hkrati kar najbolje pripravljeni na trenutke, ko se lahko kaj zalomi.
Sponzorirana vsebina