Bibaleze.si

S pravim pristopom do manj težav pri matematiki

STA/M. K.

Malček

0
24. 08. 2012 07.20

V novem šolskem letu se bodo morali učenci ponovno spopasti z matematiko, ki pa mnogim povzroča težave in je zato pri nekaterih manj priljubljen predmet. Amalija Žakelj iz zavoda za šolstvo meni, da bi morali v šolah še bolj razvijati primerne pristope učenja in poučevanja.

Matematika v šoli - 3

 

Kje tiči težava?

Vzroki težav učencev pri matematiki so lahko po besedah vodje oddelka področnih in predmetnih skupin na Zavodu RS za šolstvo Amalije Žakelj zelo različni, na primer nespodbudno domače okolje, čustvene težave, upočasnjen razvoj učenca ... "Pri matematiki zaznavamo težave tudi na drugih področjih, predvsem pri motnjah pozornosti, pomnjenja, težave s koordinacijo, komunikacijo, težave pri branju, pisanju, pravopisu, računanju in tudi pri vključevanju v okolje," je za STA dejala Žakljeva in dodala, da se takšni učenci težje vključujejo v okolje in težje sodelujejo s sošolci. To so sicer splošni znaki, na podlagi katerih potem ugotovijo oz. prepoznajo, da ima lahko učenec učne težave tudi pri matematiki.

Kaj je diskalkulija?

Še posebej pri matematiki učitelji zaznavajo učne težave, povezane z aritmetičnimi spretnostmi, in diskalkulijo. Kot je poudarila, se simptomi diskalkulije kažejo že v predšolski dobi, pri čemer ima otrok težave pri razvrščanju predmetov po barvi, obliki, velikosti, ugotavljanju vzorcev in podobno. Glede na to, da je v predšolskem kurikulumu mnogo teh vsebin, Žakljeva ocenjuje, da je veliko možnosti, da se zgodnji simptomi diskalkulije odkrijejo. Na podlagi tega se lahko potem odločijo za ustrezne ukrepe pomoči učencem.

Pomen drugih aktivnosti

Da bi učenci lažje razumeli smisel matematike in njeno uporabnost, so pomembne dejavnosti, ki so jim blizu, na primer meritve v naravi, izdelava didaktičnih pripomočkov, miselnih vzorcev in podobno, pravi Žakljeva. Kot pomembno pa poudarja tudi varno učno okolje. To je okolje, kjer se vsi učenci počutijo vključeni v pouk in imajo priložnost, da tudi sami sodelujejo pri načrtovanju pouka, da so slišani in da se učitelj z njimi pogovarja, pojasnjuje strokovnjakinja.

O novih in izvirnih pristopih k učenju in poučevanju matematike bodo govorili tudi na prvi mednarodni dvodnevni konferenci, ki se v organizaciji zavoda za šolstvo začenja danes. Namenjena je učiteljem, ki poučujejo matematiko v osnovnih in srednjih šolah, je za STA povedala Silva Kmetič iz zavoda za šolstvo.

Bo vaš otrok genij?

Matematika v šoli - 1
Matematika v šoli - 1 FOTO: iStockphoto

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Bibaleze
Bibaleze
SLEDI NAM:
Bibaleze.si
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2024, Bibaleze.si, Vse pravice pridržane Verzija: 863