Bibaleze.si

Slovenija: Spremembe za gimnazijce?!

STA/N. K.

Novice

2
08. 05. 2014 15.21

V zadnjih štirih letih je na osemnajstih gimnazijah potekal poskus posodobitve učnega načrta. Vodja projekta Mojca Pušnik je ob robu zaključne konference Zavoda RS za šolstvo za STA pojasnila, da gimnazije ob sklepu poskusa ugotavljajo, da je v šolah potreben bolj odprt in fleksibilen predmetnik ter uvedba nivojskega pouka.

Ob sklepu poskusa šole ugotavljajo, da potrebujejo bolj odprt predmetnik, kar pomeni, da bi lahko učitelj avtonomno spreminjal zaporedje in količino snovi.

 

Pušnikova je dejala, da je poskus posodobitve med drugim zajemal uvedbo nivojskega pouka, nove učne načrte ter fleksibilnost predmetnika. Nivojski pouk so izvajali pri različnih predmetih, uvedli so tudi nove izbirne predmete, ki naj bi jih bilo v prihodnosti več.

Ob sklepu poskusa šole ugotavljajo, da potrebujejo bolj odprt predmetnik, kar pomeni, da bi lahko učitelj avtonomno spreminjal zaporedje in količino snovi.
Ob sklepu poskusa šole ugotavljajo, da potrebujejo bolj odprt predmetnik, kar pomeni, da bi lahko učitelj avtonomno spreminjal zaporedje in količino snovi. FOTO: Profimedia

Pri uvedbi fleksibilnega predmetnika so na gimnazijah premikali določene predmete iz posameznega letnika v kakšen drugi letnik. Šlo je med drugim za predmete, kot so psihologija, fizika, informatika in likovna umetnost. Na nekaterih gimnazijah so tako psihologijo premaknili iz višjih letnikov v prvi letnik, pravi vodja projekta. Veliko pozornosti so po njenih besedah namenjali tudi drugačnim oblikam osvajanja in vrednotenja znanja.

Cilji poskusa posodobitve učnega procesa v gimnaziji je razvijanje modelov in pristopov učenja ter razvojno spremljanje učnih dosežkov dijakov. V sklopu posodobitve so posebno pozornost namenili izobraževanju učiteljev, razvoju in uporabi didaktičnih gradiv, spremljanju učnega procesa ter podpori učiteljem in šolam pri izvajanju posodabljanja procesa pouka.

Vsaka šola je lahko izbrala enega ali več posodobitev učnega procesa. Poskus se bo, kot pravi Pušnikova, sklenil z letošnjim šolskim letom.

Ob sklepu poskusa šole ugotavljajo, da potrebujejo bolj odprt predmetnik, kar pomeni, da bi lahko učitelj avtonomno spreminjal zaporedje in količino snovi, poudarja vodja projekta. Določeno število obveznih ur posameznega predmeta lahko učitelj skupaj s soglasjem šole prestavi zato, da bi lahko dijaki pri drugem predmetu dobili potrebno predznanje. Za to pa je po njenih besedah nujna večja odprtost in usklajenost učnih načrtov, ki bi omogočal premik predmetov na nivoju šole.

Pušnikova je dodala, da bodo šole ministrstvu med drugim predlagale uvedbo nivojskega pouka za določene predmete, in sicer rednega ter višji nivo za nadarjene dijake. To bi pozitivno vplivalo na samoiniciativnost dijakov za projektno in raziskovalno delo.

Te spremembe zahtevajo določena sredstva, zato bo ministrstvo za izobraževanje odločilo, katerih posodobitev bodo deležne gimnazije, je še dejala.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Bibaleze
Bibaleze
SLEDI NAM:
Bibaleze.si
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2024, Bibaleze.si, Vse pravice pridržane Verzija: 855