Bibaleze.si

'Kul' najstniki berejo knjige

V.M.

Novice

4
28. 03. 2012 08.39

Na Javni agenciji za knjigo so z Društvom slovenskih založnikov in studiom U3nek pripravili bralno kampanjo za srednješolce Knjigajmo migajmo, s katero želijo mladim približati branje knjig v prostem času. Pri kampanji sodelujejo tudi znani Slovenci, med njimi tudi stand up komik Vid Valič, ki je sodeloval pri oblikovanju bralnega kluba v Kranju.

Najstnik v svoji sobi

 

V sklopu kampanje so izvedli že tri obiske. Valič je v knjižnici Gimnazije ESIC Kranj ustanovil bralni klub in z dijaki prebiral poezijo Klarise Jovanovič in delo Christopherja Moorea Jagnje. Na tokratni novinarski konferenci je predstavil svojo izkušnjo z dijaki in povedal, da se je za sodelovanje pri projektu odločil, ker opaža, "da smo vedno bolj zasvojeni z zasloni". Če bo dosegel, da bo vsaj kakšen najstnik v roke prijel knjigo, je nekaj doprinesel k družbi, je menil. Kot je priznal, je tudi sam kot najstnik malo bral, ker je bilo to obdobje druženja in "si moral biti kul". Z branjem se po njegovem mnenju veča tudi kritičnost mišljenja, kar je še dodaten razlog za njegovo sodelovanje pri projektu.

Cilj nacionalne bralne kampanje je doseči mlade med 14. in 24. letom starosti z željo postaviti knjigo kot del zabave v središče njihovega vsakdanjega življenja.
Cilj nacionalne bralne kampanje je doseči mlade med 14. in 24. letom starosti z željo postaviti knjigo kot del zabave v središče njihovega vsakdanjega življenja. FOTO: iStockphoto

Doslej so obiskali tudi dva že ustanovljena bralna kluba - na Gimnaziji in srednji kemijski šoli v Rušah ter v Knjižnici Antona Tomaža Linharta Radovljica, je povedala podsekretarka za bralno kulturo na Javni agenciji za knjigo (JAK) Tjaša Urankar. Na srednje šole so poslali ankete, v katerih so dijake in učitelje povpraševali o bralnih navadah. Kar 40 srednjih šol se je že odzvalo, rezultati ankete pa bodo objavili na spletni strani projekta Knjigajmo migajmo, je pojasnila Urankarjeva.

Podpredsednica Društva slovenskih založnikov Tanja Tuma je povedala, da se bralna kultura odraža tudi na stanju ekonomskega duha v založništvu. Po njenih besedah je treba dvigniti potrebo po branju med dijaki, kar na osnovnošolskem področju že dolga leta uspeva Bralni znački. Prepričana je, da je mladim treba ponuditi tudi dela izven kanona, saj so jim ta po njenem mnenju večinoma tuja.

Pri kampanji že sodeluje nekaj znanih Slovencev, med njimi poleg Valiča še Maja Keuc in Goran Vojnović, povabili pa bodo tudi ugledna športna imena, je povedala Urankarjeva, ob čemer je poudarila, da vsi sodelujejo brez honorarja.

Cilj nacionalne bralne kampanje je doseči mlade med 14. in 24. letom starosti z željo postaviti knjigo kot del zabave v središče njihovega vsakdanjega življenja. Razlog za kampanjo so bralne navade slovenskih šolarjev, zlasti dijakov, ki se po izsledkih mednarodne raziskave o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti PISA iz leta v leto slabšajo. Na JAK zato sodelujejo pri ustanavljanju bralnih klubov, v katerih se najstniki srečujejo, prebirajo izbrane knjige in se o njih pogovarjajo, piše na spletni strani projekta.

Svoje mnenje lahko izrazite na naši Facebook strani ali pa se nam samo pridružite s klikom na

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Bibaleze
Bibaleze
SLEDI NAM:
Bibaleze.si
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2024, Bibaleze.si, Vse pravice pridržane Verzija: 863