Standardi za spolno vzgojo v Evropi so priznani referenčni dokument, ki se uporablja v mednarodnem prostoru. Gre za smernice, ki jih je Svetovna zdravstvena organizacija predpisala državam in po katerih naj bi se članice Evropske unije ravnale. Ponujajo tudi konkreten pregled tem, ki bi jih morala vključevati spolna vzgoja v evropskih državah, razvrščenih po šestih starostnih skupinah.
Leta 2013 so bili standardi dopolnjeni z objavo Smernice za izvajanje, ki opisuje postopek za razvoj nacionalnega šolskega programa spolne vzgoje in podaja navodila po korakih, kako uvesti nove ali izboljšati obstoječe učne načrte spolne vzgoje.

A ne glede na to, kako pomembno se zdi z otroki že dovolj zgodaj načeti temo o spolni vzgoji, jih podučiti o mejah, ki jih je prav postavljati drugim, in vsekakor tudi o spolnem nasilju, je to, kar so zapisali pri WHO pod nove standarde za spolno vzgojo otrok v Evropi, razburilo tako starše kot mnoge strokovnjake.
V novih smernicah je namreč med drugim navedeno, da se spolna vzgoja začne že ob rojstvu. "Ob rojstvu se dojenčki naučijo vrednosti in užitka v telesnem stiku, toplini in intimnosti. Kmalu za tem se naučijo, kaj je 'čisto' in kaj 'umazano', z drugimi besedami, vključijo se v spolno vzgojo," so zapisali pri WHO.

Zato naj bi se malčkom v izobraževalnih ustanovah med drugim podajale vsebine, kot so užitek in ugodje ob dotikanju lastnega telesa, odkrivanje lastnega telesa in lastnih genitalij, spolni občutki (bližina, uživanje, vznemirjenje). Malčke pa naj bi po njihovem mnenju morali poučiti tudi o samozadovoljevanju. To naj bi bili "minimalni standardi, ki jih mora zajemati spolna vzgoja v vrtcih, šolah in drugih izobraževalnih ustanovah".
"Sem za, da se z otrokom pogovarjamo o temah, povezanih s telesom in spolnostjo, VENDAR ta agenda, ki jo imajo pri WHO, pa ni nekaj, s čimer bi se strinjala. Spodbujati otroka, da raziskuje svojo spolno identiteto v starosti od treh do šestih let, je absurd. Takrat je čas za rast, razvoj in igro. Naj otroci ostanejo otroci. Takšni, kot so. Brez spraševanja kdo jim je všeč in kaj bi postali - seveda s skritim namenom, da bi potem dejansko to postali. Naj ostanejo v stiku s seboj, z raziskovanjem v svojem tempu. In definitivno ni vloga/naloga vrtca, da otroke uči masturbiranja. Da odrasli devetletniku, ki NE zmore še dati niti pristanka, kaže tovrstne vsebine in govori o tem, je včasih veljalo za zlorabo. Zdaj bi pa pod pretvezo 'kurikuluma' bilo vse dovoljeno. Na vsak način se želijo porušiti meje otrok. Ne smemo jim tega dovoliti. Ne smemo dovoliti, da se pedofilija legalizira in da se spodbuja seksualizacija otrok," se je na standarde za spolno vzgojo otrok v Evropi odzvala Klavdija Slapar, diplomirana babica, IBCLC svetovalka za dojenje, magistra zakonskih in družinskih študij ter stažistka zakonske in družinske terapije.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV