Otrok lutko tako rekoč bolj posluša, zato je za mlajše otroke lahko lutka zelo dobro vzgojno sredstvo. Prav tako lahko starši pri vzgoji uporabijo vlogo lutk in s tem otroku lažje dopovejo, npr., zakaj si je treba umiti zobe. Otroci se z določenimi liki poistovetijo in jim želijo biti podobni. Poistovetijo se z glavnimi liki, ki otroke lahko naučijo neke drže ali jih spodbudijo k neki dejavnosti, recimo, k učenju ali branju. Tudi knjižni liki lahko v otroku vzbudijo željo po branju knjig.
Podoben učinek imajo gledališke predstave tudi na odrasle. V to skupino glavnih junakov in njihovega vplivanja na posameznika spadajo tudi filmi in risanke, zato je zelo pomembno, kakšne filme gledamo in kakšne filme ter risanke ponudimo na ogled otrokom. Za majhne otroke je pomembno, da so risanke in filmi raziskovalno naravnani, da ni prikazanih težjih zapletov, ki bi otroku povzročili stisko in nerazumevanje vsebine. Neprimerne risanke oz. filmi povzročajo otroku veliko strahu in nerazumevanja, zato je pomembno, da jih izberejo starši. Če ne vedo, kaj izbrati, je dobro izbirati programe, ki imajo strokovnjake za izbor primernosti vsebin.

Pozitivni vplivi lutkovnih predstav
Lutkovne in gledališke predstave so za razvoj otrok zelo pomembne. Otroku z ogledom predstave omogočamo izmenjavo izkušenj, ob katerih raste in pridobiva znanje, kar mu pomaga pri njegovem razvoju. Pri simbolni gledališki ali lutkovni igri se krepi otrokova ustvarjalnost, njegov čustveni in razumski svet, ki se tako lažje razvija. Samo vživljanje otroka v lutko ali igralca pomeni bogatenje njegovega čustvenega in psihosocialnega sveta.
Pozitiven lik ali lutka otroka uči reševati težave na ustvarjalen način brez posledic, uči ga tudi, kako se težavam izogne in na kakšen način naj steče njihovo reševanje. Tako otroci v svojem poistovetenju z lutko lutki bolj verjamejo kot pravi osebi. Lutka otroku pomaga pri njegovem spoznavanju simbolnega sveta. Prav tako ob lutki otrok spoznava umetnost večjih zvrsti (glasba, ples, igra, likovna umetnost ...).

Ob pozitivnem in spodbujajočem liku lutke ali igralca se lahko krepi njegova samopodoba, ki pomeni boljše mnenje o sebi, s čimer mu omogočimo, da je manj konflikten doma in med vrstniki v šoli. Po nekaterih raziskavah lutka ali igralec, če ima pozitivno vlogo, celo razbremeni otrokovo notranjo napetost in mu s tem posledično pomaga pri nadzoru morebitnih nepredvidljivih izbruhov. Otrok vidi, kako njegov junak rešuje težave, in se s tem nauči, da so težave obvladljive. Če pa je poleg tega prisoten še religiozni vidik, se otrok še lažje poistoveti z verovanjem, saj lik verskega junaka hkrati oznanja otroku določeno vero.
Nekateri strokovnjaki menijo, da se estetski razvoj posameznika razvija preko dramske igre, tako slednja povezuje čustveni razvoj z gibanjem in spoznavanjem nečesa novega, ti dejavniki skupaj pa spodbujajo v otroku kreativnost. Dramske igre odpirajo prostor novi izkušnji, saj preko prikazanega spodbujajo velik spekter čustvenega doživljanja. Za otroka je pomembno, da je dramska igra socialni proces, ki se udejanja v neki skupnosti, kajti vse mora potekati v odnosu z drugimi. Tak odnos lahko uči otroka, da se je potrebno v družbi prilagajati oz. držati nekih pravil, da lahko delujemo v skupnosti. Andrej Omulec je magister zakonskih in družinskih študij, družinski terapevt, supervizor, doktorand in tudi bivši poklicni športnik. Skozi desetletne izkušnje s terapevtskim delom dnevno dela z otroki, mladostniki in odraslimi. Redno sodeluje v različnih taborih, izvaja predavanja in delavnice na področju medosebnih odnosov. Zadnja leta je zaposlen na ZPM Moste – Polje, kjer deluje tudi v programu Veriga dobrih ljudi in vodi preko deset terapevtov.

Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV