Električni skiroji so postali eno bolj priljubljenih prevoznih sredstev, tudi med otroki. Že nekaj časa niso več cenovno težko dostopni, mnogi starši pa so se odločili, da bodo otroku za pot v šolo raje kupili e-skiro kot kolo, saj so otrokom praviloma ljubši, ker omogočajo hitrejšo pot, hkrati pa lahko otrok skiro zloži, odnese v šolo in tako varno shrani.

A žal vožnja z e-skiroji predstavlja za otroke in odrasle tudi veliko nevarnosti, o čemer govorijo tako podatki zdravstvenih ustanov kot tudi policije. Ti podatki kažejo na občuten porast števila nesreč in poškodb med uporabniki električnih skirojev. V Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana so lani obravnavali 661 poškodovanih s skiroji, do konca julija letos pa že 352. Še bolj zaskrbljujoč je podatek, da je med ponesrečenimi kar 200 mladoletnih oseb.
Velik del poškodovanih je med mladoletniki
Pri nesrečah z električnimi skiroji večinoma ne gre za hude poškodbe, je pa tja do 10 odstotkov poškodovanih hospitaliziranih. Žal se dogaja tudi, da so nekateri tako hudo poškodovani, da se borijo za življenje. Obravnavali pa so tudi že smrtne primere.
Poškodbe, ki jih utrpijo vozniki e-skirojev, so po mnenju strokovnjakov primerljive s poškodbami mopedistov in motoristov. Gre za hujše poškodbe, kot so zlomi kosti in poškodbe glave, prav tako opozarjajo, da lahko poškodbe ob nesreči s skirojem pustijo dolgotrajne posledice.
E-skiro ni igrača, pač pa prevozno sredstvo
Zato je po mnenju zdravstvene stroke izrednega pomena, da vsi vozniki e-skirojev nosijo zaščitne čelade, s katerimi zaščitijo svojo glavo v primeru trka ali padca. Po trenutni zakonodaji morajo vsi, ki so mlajši od 18 let, nositi čelado na kolesu in tudi e-skiroju, a je večina žal še vedno ne nosi, opozarja policija. Podatki namreč kažejo, da uporaba čelade za polovico ali več zmanjša verjetnost hudih poškodb glave. Tudi ostale poškodbe, zlomi lobanje in manjše poškodbe glave so ob nošnji čelade precej manj verjetne.
Policija opozarja, da e-skiroji niso igrače, ampak resna prevozna sredstva, ki zahtevajo odgovorno ravnanje. Ko govorimo o mladoletnih osebah, ki uporabljajo e-skiroje, pa je še toliko bolj pomembno, da starši oziroma skrbniki poskrbijo, da bo otrok ob e-skiroju dobil tudi ustrezno zaščitno čelado, ki jo bo dosledno nosil. Če je za vse do 18. leta obvezna uporaba čelade, pa je ta priporočena tudi vsem odraslim, ki so lahko z nošenjem čelade med vožnjo s kolesom ali e-skirojem otrokom dober zgled.

Obvezna čelada, omejena hitrost in vožnja po kolesarskih poteh
Vozniki skirojev morajo voziti po kolesarskih poteh in ne pločnikih. Če kolesarske poti ni, se lahko vozijo po cestah znotraj naselij, kjer najvišja dovoljena hitrost znaša 50 kilometrov na uro. Vozijo lahko tudi na območjih za pešce, a z bistveno zmanjšano, prilagojeno hitrostjo. Dovoljena pa je le uporaba takšnih skirojev, ki ne presegajo hitrosti 25 kilometrov na uro.
Žal policisti na naših ulicah in cestah odkrijejo še vedno preveč predelanih e-skirojev, kjer je odstranjena hitrostna blokada, kar pomeni, da lahko vozijo veliko hitreje, s čimer ogrožajo tako sebe kot druge udeležence v prometu.
Zaostritev zakonodaje in starostna omejitev
Zato si policija prizadeva za spremembo zakonodaje in strožja pravila. Med drugim naj bi pristojno infrastrukturno ministrstvo načrtovalo spremembo zakonodaje glede vožnje z e-skiroji tudi v delu, kjer bi dvignili starostno mejo, ki dovoljuje vožnjo z e-skiroji. Po dosedanji zakonodaji lahko e-skiro vozijo otroci v starosti od 12 do 14 let, če imajo s seboj potrdilo o opravljenem kolesarskem izpitu, medtem ko je vožnja z e-skiroji dovoljena vsem, ki so starejši od 14 let. Bodo to spremenili in omejili spodnjo starostno mejo na 15 let?
Ali bi podprli predlog, da se dvigne starostna meja za vožnjo z e-skiroji na 15 let?
Prav tako bi bilo smiselno, da se v osnovnošolsko izobraževanje vključi tudi izobraževanje o vožnji z e-skiroji, podobno kot je kolesarski izpit za kolo, saj bodo na tak način otroci lahko prišli do ustreznih informacij o varni in odgovorni vožnji.
Potrebe po ustreznejši zakonodaji so torej velike, saj so električna prevozna sredstva v porastu. Poleg e-skirojev narašča tudi uporaba e-koles, zatorej bo sprememba zakonodaje morala vključevati obe vedno bolj priljubljeni prevozni sredstvi.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV