E-skiro za otroka: da ali ne?

Ni.Š. /

PROSTI ČAS

1
19.08.2024, 5:00

Ali vaš otrok med vožnjo z električnim skirojem uporablja zaščitno čelado? Tudi, ko se zapelje na bližnje igrišče ali do sošolca v sosednji ulici? Ste se z otrokom pogovorili o pravilih vožnje in mu razložili pomen zaščitne opreme ter hitrostne blokade? Če ste ta 'neprijeten' del pogovora izpustili, vam svetujemo, da se z otrokom čim prej pogovorite, saj število nesreč in poškodb med uporabniki e-skirojev narašča, velik del poškodovanih pa je prav v starosti do 18 let.

E-skiro za otroka: da ali ne?

Električni skiroji so postali eno bolj priljubljenih prevoznih sredstev, tudi med otroki. Že nekaj časa niso več cenovno težko dostopni, mnogi starši pa so se odločili, da bodo otroku za pot v šolo raje kupili e-skiro kot kolo, saj so otrokom praviloma ljubši, ker omogočajo hitrejšo pot, hkrati pa lahko otrok skiro zloži, odnese v šolo in tako varno shrani. 

Po trenutni zakonodaji lahko e-skiro vozi že 12-letnik, če ima opravljen kolesarski izpit in ga nosi s seboj.
Po trenutni zakonodaji lahko e-skiro vozi že 12-letnik, če ima opravljen kolesarski izpit in ga nosi s seboj. / FOTO: Shutterstock

A žal vožnja z e-skiroji predstavlja za otroke in odrasle tudi veliko nevarnosti, o čemer govorijo tako podatki zdravstvenih ustanov kot tudi policije. Ti podatki kažejo na občuten porast števila nesreč in poškodb med uporabniki električnih skirojev. V Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana so lani obravnavali 661 poškodovanih s skiroji, do konca julija letos pa že 352. Še bolj zaskrbljujoč je podatek, da je med ponesrečenimi kar 200 mladoletnih oseb.

Mama trdi, da očetje ne znajo nositi otroka v tem položaju
Preberi še:

Mama trdi, da očetje ne znajo nositi otroka v tem položaju

Velik del poškodovanih je med mladoletniki

Pri nesrečah z električnimi skiroji večinoma ne gre za hude poškodbe, je pa tja do 10 odstotkov poškodovanih hospitaliziranih. Žal se dogaja tudi, da so nekateri tako hudo poškodovani, da se borijo za življenje. Obravnavali pa so tudi že smrtne primere.

Poškodbe, ki jih utrpijo vozniki e-skirojev, so po mnenju strokovnjakov primerljive s poškodbami mopedistov in motoristov. Gre za hujše poškodbe, kot so zlomi kosti in poškodbe glave, prav tako opozarjajo, da lahko poškodbe ob nesreči s skirojem pustijo dolgotrajne posledice.

Glavne nevarnosti, ki jih prinaša vožnja z e-skiroji: 1. Nezadostna zaščitna oprema; otroci še vedno ne nosijo čelad, kar povečuje tveganje za poškodbe ob padcu. 2. Nevarnost padcev in trkov; e-skiroji lahko dosežejo visoke hitrosti, kar povečuje možnost padcev in trkov. 3. Uporaba na nevarnih površinah; površine, kot so makadam, spolzka tla ali ceste z gostim prometom, povečujejo tveganje za nesreče. 4. Pomanjkanje nadzora; mlajši otroci morda ne razumejo v celoti nevarnosti prometa in nimajo spretnosti, potrebnih za varno vožnjo e-skiroja. 5. Tehnične napake in težave s stabilnostjo; manj kakovostni ali slabo vzdrževani e-skiroji imajo lahko tehnične napake, ki lahko povzročijo nesreče.

E-skiro ni igrača, pač pa prevozno sredstvo

Zato je po mnenju zdravstvene stroke izrednega pomena, da vsi vozniki e-skirojev nosijo zaščitne čelade, s katerimi zaščitijo svojo glavo v primeru trka ali padca. Po trenutni zakonodaji morajo vsi, ki so mlajši od 18 let, nositi čelado na kolesu in tudi e-skiroju, a je večina žal še vedno ne nosi, opozarja policija. Podatki namreč kažejo, da uporaba čelade za polovico ali več zmanjša verjetnost hudih poškodb glave. Tudi ostale poškodbe, zlomi lobanje in manjše poškodbe glave so ob nošnji čelade precej manj verjetne.

10 dejstev, ki jih morate sprejeti, če imate doma 3-letnika
Preberi še:

10 dejstev, ki jih morate sprejeti, če imate doma 3-letnika

Policija opozarja, da e-skiroji niso igrače, ampak resna prevozna sredstva, ki zahtevajo odgovorno ravnanje. Ko govorimo o mladoletnih osebah, ki uporabljajo e-skiroje, pa je še toliko bolj pomembno, da starši oziroma skrbniki poskrbijo, da bo otrok ob e-skiroju dobil tudi ustrezno zaščitno čelado, ki jo bo dosledno nosil. Če je za vse do 18. leta obvezna uporaba čelade, pa je ta priporočena tudi vsem odraslim, ki so lahko z nošenjem čelade med vožnjo s kolesom ali e-skirojem otrokom dober zgled.

O varni in odgovorni vožnji e-skirojev se morajo otroci najprej seznaniti doma, na starših in skrbnikih pa je, da poskrbijo, da se bodo otroci držali cestnih predpisov  in poskrbeli za svojo varnost ter varnost ostalih udeležencev v prometu.
O varni in odgovorni vožnji e-skirojev se morajo otroci najprej seznaniti doma, na starših in skrbnikih pa je, da poskrbijo, da se bodo otroci držali cestnih predpisov in poskrbeli za svojo varnost ter varnost ostalih udeležencev v prometu. / FOTO: Shutterstock

Obvezna čelada, omejena hitrost in vožnja po kolesarskih poteh

Vozniki skirojev morajo voziti po kolesarskih poteh in ne pločnikih. Če kolesarske poti ni, se lahko vozijo po cestah znotraj naselij, kjer najvišja dovoljena hitrost znaša 50 kilometrov na uro. Vozijo lahko tudi na območjih za pešce, a z bistveno zmanjšano, prilagojeno hitrostjo. Dovoljena pa je le uporaba takšnih skirojev, ki ne presegajo hitrosti 25 kilometrov na uro.

Žal policisti na naših ulicah in cestah odkrijejo še vedno preveč predelanih e-skirojev, kjer je odstranjena hitrostna blokada, kar pomeni, da lahko vozijo veliko hitreje, s čimer ogrožajo tako sebe kot druge udeležence v prometu. 

Zakaj je bilo staršem v 80. in 90. lažje?
Preberi še:

Zakaj je bilo staršem v 80. in 90. lažje?

Zaostritev zakonodaje in starostna omejitev

Zato si policija prizadeva za spremembo zakonodaje in strožja pravila. Med drugim naj bi pristojno infrastrukturno ministrstvo načrtovalo spremembo zakonodaje glede vožnje z e-skiroji tudi v delu, kjer bi dvignili starostno mejo, ki dovoljuje vožnjo z e-skiroji. Po dosedanji zakonodaji lahko e-skiro vozijo otroci v starosti od 12 do 14 let, če imajo s seboj potrdilo o opravljenem kolesarskem izpitu, medtem ko je vožnja z e-skiroji dovoljena vsem, ki so starejši od 14 let. Bodo to spremenili in omejili spodnjo starostno mejo na 15 let?

Anketa

Ali bi podprli predlog, da se dvigne starostna meja za vožnjo z e-skiroji na 15 let?

Prav tako bi bilo smiselno, da se v osnovnošolsko izobraževanje vključi tudi izobraževanje o vožnji z e-skiroji, podobno kot je kolesarski izpit za kolo, saj bodo na tak način otroci lahko prišli do ustreznih informacij o varni in odgovorni vožnji.

Potrebe po ustreznejši zakonodaji so torej velike, saj so električna prevozna sredstva v porastu. Poleg e-skirojev narašča tudi uporaba e-koles, zatorej bo sprememba zakonodaje morala vključevati obe vedno bolj priljubljeni prevozni sredstvi.

Za ogled vsebine z družbenih omrežij omogoči piškotke družbenih omrežij.
Omogoči piškotke

NOVICE

Arso zaradi obilnih padavin oranžno opozorilo ...

ŠPORT

Kolstad se je boril a pričakovano izgubil proti ...

POP IN

Polona mora v areno, Evo Luno srce vleče domov

TV ODDAJE

Polona mora v areno, Evo Luno srce vleče domov

VIZITA.SI

Obstaja povezava med cirkadianim ritmom in ...

OKUSNO.JE

Odlična in vsestransko uporabna krema za torte in ...

ZADOVOLJNA.SI

Oboževale so ga vse najstnice, tako je videti ...

MOSKISVET.COM

Mesece je jedel samo kumare in tuno, posledice so ...

BIBALEZE.SI

Kot otrok je imela težave z branjem, danes je ...

CEKIN.SI

'Želim jih imeti v ujetništvu ves dan.' ...

DOMINVRT.SI

Zdravilno zelišče za tiste dni, ko potrebujemo ...

CEKIN.SI

Že 14 let dela v tem podjetju in zato ga ne misli ...